Herní svět v Anno 1800 se odehrává ve fiktivním světě, ačkoli je silně inspirován realitou. Pouze některé určité části herního světa lze prozkoumat a přímo zažít, a to regiony, kde se odehrává kampaň, sandboxový režim nebo scénáře. Jiná místa jsou viditelná pouze z dálky na mapě světa nebo jsou zmiňována v dialozích a textech v průběhu hry. Existuje také několik míst, která mohou být cílem expedic, i když je nemožné je prozkoumat. O cestě lodi se lze dozvědět pouze prostřednictvím různých textových událostí.
Obsah |
Mapa světa ukazuje pouze část světa, na které se zaměřuje veškerá akce hry. Odemčené regiony, lodě cestující mezi nimi, umístění scénářů a destinace dostupných expedicí jsou uvedeny na mapě světa. Pomocí mapy můžete přepínat mezi regiony, najít lodě cestující mezi nimi, podívat se na dostupné expedice a vybrat a spustit scénáře.
Mapa světa zobrazuje všechny odemčené oblasti, lodě, které mezi nimi cestují, a všechny dostupné expedice. Odtud můžete přepínat mezi regiony, sledovat své globální obchodní cesty, kontrolovat expedice a posílat své lodě, aby se na ně vydaly.
Hráči budou mít možnost prokázat své schopnosti jako vůdce, protože vytvářejí obrovské metropole, plánují efektivní logické sítě, prozkoumávají, usazují se na nových ostrovech a ovládají své soupeře pomocí diplomacie, obchodem nebo válčením.
Každý region má jiný typ populace, budovy, výrobní řetězce, dostupná úrodnost a ložiska, spolu s charakteristickým vzhledem flóry a fauny. Některé úrodnosti a ložiska jsou jedinečné pro jeden region a pro správný rozvoj hráčské říše je nutné přepravovat zboží vyrobené mezi regiony. Pomocí obchodních cest nebo ručního odesílání lodí do jiných regionů.
Každý region se skládá z několika ostrovů s oceánem mezi nimi. Většinu ostrovů mohou vlastnit hráči a konkurenti, některé patří pirátům nebo neutrálním obchodníkům a některé jsou příliš malé na to, aby je mohl kdokoli obsadit. Velikost regionů, výběr a uspořádání ostrovů, jejich úrodnost, zdroje a prostor, který je k dispozici pro stavbu, to vše lze náhodně vybrat a závisí na nastavení zvoleném při spuštění nové hry.
Pro více informací navštivte stránky: Starý svět
Starý Svět je první hratelný region v Anno 1800 a je to oblast, kde se nachází většina vaší populace. Vychází převážně z Evropy 19. století. Můžete zde vytvářet obrovská města založená na průmyslu a nových technologií vynalezaných v 19. století.
Populace ve starém světě je rozdělena do pěti úrovní (nebo více s DLC)
Farmáři,
Dělníci,
Řemeslníci,
Inženýři,
Investoři, a volitelně také
Učenci (s DLC Země lvů) a
Turisté (s DLC Turistická sezóna). Zboží vyrobené ve Starém světě se zaměřuje především na industrializaci, většina z něj vyžaduje těžký průmysl a těžbu surovin, jako je
železo,
uhlí nebo
měď. Pouze některé z nich vyžadují plodiny nebo živočišné farmy a jejich produkty, jako je
obilí nebo
paprika.
Kromě rozšiřujících se hráčů (ať už NPC nebo lidí) se ve Starém světě mohou nacházet i neutrální obchodníci a piráti. Každý z nich osídluje samostatný zvláštní ostrov. Sir Archibald Blake je vždy přítomen ve Starém světě, zatímco přítomnost Madame Kahina, Eli Bleakworth a Anne Harlow je volitelná.
Pro více informací navštivte stránky: Nový Svět
Nový Svět je druhý hratelný region v Anno 1800, který se odehrává v Jižní Americe v 19. století. Tento region může být odemčena prozkoumání Expedice, která může být odeslána po dosažení úrovně
Řemeslníků.
Populace Nového světa je rozděleno do dvou úrovní (nebo více s DLC):
Jornaleros a
Obreros a volitelně také
Artisti (s DLC Vzestup nového světa). Produkce Nového světa se zaměřuje na zemědělství a jejím hlavním úkolem je podporovat obyvatelstvo Starého světa zbožím, jako je
Bavlněná tkanina,
Rum,
Káva,
Zlatá ruda,
Kaučuk,
Ropa,
Perly,
Doutníky a
Čokoláda.
Nový Svět hlavně slouží jako zdroj určitého zboží, které je potřebné ve Starém Světě ke splnění základních a luxusních potřeb.
V závislosti na počátečním herním nastavení se v této oblasti mohou nacházet kromě expandujících hráčů (ať už s AI nebo lidmi) také neutrální obchodník Isabel Sarmento a pirát Jean La Fortune.
S DLC Vzestup nového světa je oblast Nového světa větší a má více ostrovů, včetně kontinentálního ostrova.
Pro více informací navštivte stránky: Cape Trelawney
Cape Trelawney je hratelný region dostupný s DLC Potopené poklady po dosažení 700
Řemeslníků a dokončení speciální expedice. Region je velmi podobný Starému světu, protože patří do stejného klimatu. Odlišuje se kontinentálním ostrovem, který umožňuje vytvořit obrovské město.
Kromě expandujících hráčů (ať už AI nebo hráčů) je v oblasti Cape Trelawney vždy přítomen neutrální obchodník Old Nate. Neutrální obchodníci a piráti ze Starého světa nemají přístup do regionu Cape Trelawney.
Pro více informací navštivte stránky: Arktida
Arktida je hratelný region dostupný s DLC Průchod po postupu na úroveň
Inženýrů a dokončení speciální objevitelské expedice.
Populace v Arktidě je rozdělena do dvou úrovní:
Průzkumníci a
Technici. Produkce se zaměřuje na živočišné produkty, jako je
Maso karibu,
Tulení kůže nebo
Velrybí olej. Region je navíc bohatý na
Zlatá ruda,
Kožešiny a
Arktický plyn, přičemž plyn je velmi užitečný pro stavbu vzducholodí a po přepravě do Starého světa také pro výrobu elektřiny pomocí plynové elektrárny.
Kromě expandujících hráčů se také objeví neutrální obchodník Qumaq, který je v regionu vždy přítomen.
Pro více informací navštivte stránky: Enbesa
Enbesa je hratelná region dostupný s DLC Země lvů po dosažení populace alespoň 100
Řemeslníků a dokončení speciální objevitelské expedice.
Populace v Enbese je rozdělena do dvou úrovní:
Pastýři a
Stařešinové. Produkce v Enbese se silně zaměřuje na zemědělské produkty, jako je
Lněné semínko,
Teff a
Indigové barvivo, s nutností zavlažování suché půdy, aby byla úrodná. Enbesanské zboží je nezbytné pro novou úroveň rezidentů Učenců, kteří žijí v mírných oblastech a umožňují provádět Výzkum.
Enbesa je také domovem ambiciózního císaře Emperor Ketema a jeho hlavních příběhových úkolů, spolu se třemi samostatnými „příběhovými ostrovy“, z nichž každý má svůj vlastní příběh a jedinečné odměny.
Pro více informací navštivte stránky: Expedice
Jakmile se řemeslníci přestěhují do jednoho z vašich měst ve Starém světě, odemkne se funkce expedice, která vám umožní objevovat další regiony nebo cestovat do jiných částí světa a hledat cenné předměty. První expedice je vždy objevitelská a její dokončení je odměnou v podobě odemčení Nového světa. Po jejím dokončení se odemknou další typy expedic, jako jsou lovy pirátů nebo zoologické expedice. Jsou skvělým zdrojem nejrůznějších předmětů, které lze získat buď jako odměny za závěrečnou expedici, nebo během náhodných událostí. Všechny expedice jsou na mapě světa označeny na různých místech a klimatických pásmech, což spolu s typem expedice určuje možný objem odměn.
Některá DLC obsahují další objevitelské expedice, které se odemykají při určité úrovni populace a vedou k přístupu do více regionů, ve kterých se hráč může usadit. V režimu pro jednoho hráče mají tyto expedice jedinečné události a některé z objevitelských expedic umožňují zvolit si, jakou cestou se má loď vydat.
The following settings in the world tab are important:
Mapa světa a umístění regionů, scénářů a cílů expedic jsou pevně dané a vždy stejné. Každý hratelný region v kampani a sandboxu v Anno 1800 je však generován náhodně na základě nastavení obtížnosti a speciálního čísla mapy známého jako seed neboli „map seed“. Všechny ostrovy ve hře jsou ručně vytvořené, generátor světa vybere určitý počet ostrovů, vybere je z příslušných skupin ostrovů, rozhodne, která úrodnost a zdroje se na ostrovech nacházejí, a uspořádá je do map regionů. Ze všech nastavení dostupných při vytváření nové hry mají vliv na to, jak budou všechny regiony vypadat, pouze nastavení ve dvou záložkách: záložka světa a záložka přizpůsobení frakcí.
Důležitá jsou následující nastavení na záložce světa:
Karta pro úpravu frakcí umožňuje povolit nebo zakázat několik neutrálních obchodníků a pirátů v regionech Starého a Nového světa. Pokud je obchodník nebo pirát povolen, jeden z malých ostrovů je nahrazen ostrovem, který patří konkrétní postavě. Pokud jsou zakázáni, je místo nich umístěn malý ostrov, který umožňuje hráčům a soupeřům se na něm usadit.
Generace Nového světa je navíc ovlivněna dvěma
DLC Nebeská říše a
DLC Vzestup Nového světa. Nebeská říše nemění region jako celek, ostrovy jsou vybírány a umisťovány stejným způsobem a mají stejnou úrodnost bez ohledu na přítomnost tohoto DLC. Jedinou změnou, kterou zavádí, je přidání více zdrojů a jejich ložisek: bauxitu a hélia. Vzestup Nového světa však region rozšiřuje: je větší, než by byl s deaktivovaným DLC, a proto jsou všechny ostrovy vybírány a umisťovány odlišně. Přidává také více úrodností: byliny a orchideje a více zdrojů a jejich ložisek: bauxit, železo a minerály. Zatímco Nebeská říše ovlivňuje zdroje ostrovů, rozložení zdrojů základní hry zůstává stejné (jíl, ropa, zlato). Přidání tohoto DLC ovlivňuje pouze rozložení zdrojů DLC (bauxit, hélium, železo a minerály).
Prostředí vybrané při zahájení nové hry má největší dopad na regiony Starého a Nového světa, o něco menší dopad na Cape Trelawney a velmi malý dopad na Arktidu a Enbesu. Regiony, které vyžadují DLC, mají vždy stejný počet ostrovů bez ohledu na prostředí: Cape Trelawney má 15 ostrovů (včetně Crown Falls), Arktida má 8 běžných ostrovů a 4 náhorní ostrovy, Enbesa má 13 ostrovů (včetně Taborime). Navíc v případě Enbesy a Arktidy jsou ostrovy dostupné v těchto regionech vždy stejné - fond ostrovů má stejný počet modelů ostrovů jako počet ostrovů, které jsou v těchto regionech umístěny. Tyto ostrovy lze pouze otáčet, umisťovat na různá místa a mohou mít různou úrodnost.
| Svět |
|---|
|