Herní svět - ANNO 1800

Herní svět


DeadKarlos | 30. května 2025 | Návštěvnost 146

 

Herní svět v Anno 1800 se odehrává ve fiktivním světě, ačkoli je silně inspirován realitou. Pouze některé určité části herního světa lze prozkoumat a přímo zažít, a to regiony, kde se odehrává kampaň, sandboxový režim nebo scénáře. Jiná místa jsou viditelná pouze z dálky na mapě světa nebo jsou zmiňována v dialozích a textech v průběhu hry. Existuje také několik míst, která mohou být cílem expedic, i když je nemožné je prozkoumat. O cestě lodi se lze dozvědět pouze prostřednictvím různých textových událostí.

Obsah

 

 

Mapa světa


Mapa světa ukazuje pouze část světa, na které se zaměřuje veškerá akce hry. Odemčené regiony, lodě cestující mezi nimi, umístění scénářů a destinace dostupných expedicí jsou uvedeny na mapě světa. Pomocí mapy můžete přepínat mezi regiony, najít lodě cestující mezi nimi, podívat se na dostupné expedice a vybrat a spustit scénáře.

Mapa světa zobrazuje všechny odemčené oblasti, lodě, které mezi nimi cestují, a všechny dostupné expedice. Odtud můžete přepínat mezi regiony, sledovat své globální obchodní cesty, kontrolovat expedice a posílat své lodě, aby se na ně vydaly.

DLC: Potopené poklady (obrázek)

 

 

Regiony


Hráči budou mít možnost prokázat své schopnosti jako vůdce, protože vytvářejí obrovské metropole, plánují efektivní logické sítě, prozkoumávají, usazují se na nových ostrovech a ovládají své soupeře pomocí diplomacie, obchodem nebo válčením.

  • Evropský mírný les - je přítomen ve dvou regionech: Starý svět Starý svět jako součást základní hry Anno 1800 a Cape Trelawney Cape Trelawney jako součást DLC Potopené poklady.
  • Jihoamerická tropická džungle - přítomna v jednom regionu: Nový svět Nový svět jako součást základní hry Anno 1800.
  • Polární zasněžená tajga - přítomná v jednom regionu: Arktida Arktida jako součást DLC Průchod.
  • Východoafrické vyprahlé pouště a pláně - přítomné v jednom regionu: Enbesa Enbesa jako součást DLC Země lvů.

Každý region má jiný typ populace, budovy, výrobní řetězce, dostupná úrodnost a ložiska, spolu s charakteristickým vzhledem flóry a fauny. Některé úrodnosti a ložiska jsou jedinečné pro jeden region a pro správný rozvoj hráčské říše je nutné přepravovat zboží vyrobené mezi regiony. Pomocí obchodních cest nebo ručního odesílání lodí do jiných regionů.

Každý region se skládá z několika ostrovů s oceánem mezi nimi. Většinu ostrovů mohou vlastnit hráči a konkurenti, některé patří pirátům nebo neutrálním obchodníkům a některé jsou příliš malé na to, aby je mohl kdokoli obsadit. Velikost regionů, výběr a uspořádání ostrovů, jejich úrodnost, zdroje a prostor, který je k dispozici pro stavbu, to vše lze náhodně vybrat a závisí na nastavení zvoleném při spuštění nové hry.

 

 

Starý Svět


Pro více informací navštivte stránky: Starý svět

Starý svět Starý Svět je první hratelný region v Anno 1800 a je to oblast, kde se nachází většina vaší populace. Vychází převážně z Evropy 19. století. Můžete zde vytvářet obrovská města založená na průmyslu a nových technologií vynalezaných v 19. století.

Populace ve starém světě je rozdělena do pěti úrovní (nebo více s DLC) Farmáři Farmáři, Dělníci Dělníci, Řemeslníci Řemeslníci,Inženýři Inženýři, Investoři Investoři, a volitelně také Učenci Učenci (s DLC Země lvů) a Turisté Turisté (s DLC Turistická sezóna). Zboží vyrobené ve Starém světě se zaměřuje především na industrializaci, většina z něj vyžaduje těžký průmysl a těžbu surovin, jako je Uhlí železo, Uhlí uhlí nebo Měď měď. Pouze některé z nich vyžadují plodiny nebo živočišné farmy a jejich produkty, jako je Obilí obilí nebo Červená paprikapaprika.

Kromě rozšiřujících se hráčů (ať už NPC nebo lidí) se ve Starém světě mohou nacházet i neutrální obchodníci a piráti. Každý z nich osídluje samostatný zvláštní ostrov. Sir Archibald Blake je vždy přítomen ve Starém světě, zatímco přítomnost Madame Kahina, Eli Bleakworth a Anne Harlow je volitelná.

 

 

Nový Svět


Pro více informací navštivte stránky: Nový Svět

Nový svět Nový Svět je druhý hratelný region v Anno 1800, který se odehrává v Jižní Americe v 19. století. Tento region může být odemčena prozkoumání Expedice, která může být odeslána po dosažení úrovně Řemeslníci Řemeslníků.

Populace Nového světa je rozděleno do dvou úrovní (nebo více s DLC): Jornaleros Jornaleros a Obreros Obreros a volitelně také Artista Artisti (s DLC Vzestup nového světa). Produkce Nového světa se zaměřuje na zemědělství a jejím hlavním úkolem je podporovat obyvatelstvo Starého světa zbožím, jako je Bavlna Bavlněná tkanina, Rum Rum, Káva Káva, Zlatá ruda Zlatá ruda, KaučukKaučuk, RopaRopa, PerlyPerly, DoutníkyDoutníky a ČokoládaČokoláda.

Nový Svět hlavně slouží jako zdroj určitého zboží, které je potřebné ve Starém Světě ke splnění základních a luxusních potřeb.

V závislosti na počátečním herním nastavení se v této oblasti mohou nacházet kromě expandujících hráčů (ať už s AI nebo lidmi) také neutrální obchodník Isabel Sarmento a pirát Jean La Fortune.

S DLC Vzestup nového světa je oblast Nového světa větší a má více ostrovů, včetně kontinentálního ostrova.

 

 

Cape Trelawney


Pro více informací navštivte stránky: Cape Trelawney

Cape Trelawney Cape Trelawney je hratelný region dostupný s DLC Potopené poklady po dosažení 700 Řemeslníci Řemeslníků a dokončení speciální expedice. Region je velmi podobný Starému světu, protože patří do stejného klimatu. Odlišuje se kontinentálním ostrovem, který umožňuje vytvořit obrovské město.

Kromě expandujících hráčů (ať už AI nebo hráčů) je v oblasti Cape Trelawney vždy přítomen neutrální obchodník Old Nate. Neutrální obchodníci a piráti ze Starého světa nemají přístup do regionu Cape Trelawney.

 

 

Arktida


Pro více informací navštivte stránky: Arktida

Arktida Arktida je hratelný region dostupný s DLC Průchod po postupu na úroveň Inženýři Inženýrů a dokončení speciální objevitelské expedice.

Populace v Arktidě je rozdělena do dvou úrovní: Průzkumníci Průzkumníci a Technici Technici. Produkce se zaměřuje na živočišné produkty, jako je Maso karibuMaso karibu, Tulení kůžeTulení kůže nebo Velrybí olejVelrybí olej. Region je navíc bohatý na Zlatá rudaZlatá ruda, KožešinyKožešiny a Arktický plynArktický plyn, přičemž plyn je velmi užitečný pro stavbu vzducholodí a po přepravě do Starého světa také pro výrobu elektřiny pomocí plynové elektrárny.

Kromě expandujících hráčů se také objeví neutrální obchodník Qumaq, který je v regionu vždy přítomen.

 

 

Enbesa


Pro více informací navštivte stránky: Enbesa

Enbesa Enbesa je hratelná region dostupný s DLC Země lvů po dosažení populace alespoň 100 Řemeslníci Řemeslníků a dokončení speciální objevitelské expedice.

Populace v Enbese je rozdělena do dvou úrovní: Pastýři Pastýři a Stařešinové Stařešinové. Produkce v Enbese se silně zaměřuje na zemědělské produkty, jako je Lněné semínko Lněné semínko, TeffTeff a Indigové barvivoIndigové barvivo, s nutností zavlažování suché půdy, aby byla úrodná. Enbesanské zboží je nezbytné pro novou úroveň rezidentů Učenců, kteří žijí v mírných oblastech a umožňují provádět Výzkum.

Enbesa je také domovem ambiciózního císaře Emperor Ketema a jeho hlavních příběhových úkolů, spolu se třemi samostatnými „příběhovými ostrovy“, z nichž každý má svůj vlastní příběh a jedinečné odměny.

 

 

Expedice


Pro více informací navštivte stránky: Expedice

Jakmile se řemeslníci přestěhují do jednoho z vašich měst ve Starém světě, odemkne se funkce expedice, která vám umožní objevovat další regiony nebo cestovat do jiných částí světa a hledat cenné předměty. První expedice je vždy objevitelská a její dokončení je odměnou v podobě odemčení Nového světa. Po jejím dokončení se odemknou další typy expedic, jako jsou lovy pirátů nebo zoologické expedice. Jsou skvělým zdrojem nejrůznějších předmětů, které lze získat buď jako odměny za závěrečnou expedici, nebo během náhodných událostí. Všechny expedice jsou na mapě světa označeny na různých místech a klimatických pásmech, což spolu s typem expedice určuje možný objem odměn.

Některá DLC obsahují další objevitelské expedice, které se odemykají při určité úrovni populace a vedou k přístupu do více regionů, ve kterých se hráč může usadit. V režimu pro jednoho hráče mají tyto expedice jedinečné události a některé z objevitelských expedic umožňují zvolit si, jakou cestou se má loď vydat.

 

 

Náhodný svět


The following settings in the world tab are important:

Mapa světa a umístění regionů, scénářů a cílů expedic jsou pevně dané a vždy stejné. Každý hratelný region v kampani a sandboxu v Anno 1800 je však generován náhodně na základě nastavení obtížnosti a speciálního čísla mapy známého jako seed neboli „map seed“. Všechny ostrovy ve hře jsou ručně vytvořené, generátor světa vybere určitý počet ostrovů, vybere je z příslušných skupin ostrovů, rozhodne, která úrodnost a zdroje se na ostrovech nacházejí, a uspořádá je do map regionů. Ze všech nastavení dostupných při vytváření nové hry mají vliv na to, jak budou všechny regiony vypadat, pouze nastavení ve dvou záložkách: záložka světa a záložka přizpůsobení frakcí.

Důležitá jsou následující nastavení na záložce světa:

  • Náhodné počáteční číslo (Seed) – číslo, které určuje, jak generátor vytvoří všechny regiony. Použití stejného počátečního čísla při zachování všech ostatních důležitých nastavení umožňuje vytvořit přesně stejný herní svět. Číslo počátečního čísla již existující hry je možné zkontrolovat, zobrazuje se na levé straně nabídky, která umožňuje vybrat, kterou uloženou hru z profilu načíst.
  • Počáteční velikost světa – určuje, jak velké budou Starý a Nový svět. Pokud je velikost světa větší, zvětšuje se i region, vejde se do něj více ostrovů a loděm bude trvat déle, než se dostanou mezi hranicemi regionu.
    • Velký – max. 22 ostrovů ve Starém světě, max. 14 ostrovů v Novém světě
    • Střední – max. 16 ostrovů ve Starém světě, max. 12 ostrovů v Novém světě
    • Malý – max. 16 ostrovů ve Starém světě, max. 10 ostrovů v Novém světě
  • Velikost ostrova – určuje obecnou velikost ostrovů přítomných ve Starém světě.
    • Převážně velká/Převážně střední/Převážně malá
  • Obtížnost ostrova - určuje, které ostrovy budou s větší pravděpodobností vybrány generátorem světa pro oblast Starého světa. Normální prostředí znamená, že bude více ostrovů, které nabízejí hodně prostoru pro výstavbu, méně jich bude mít řeky. Obtížné prostředí znamená, že bude více ostrovů, které nabízejí méně prostoru, mají řeky nebo více hor.
    • Normální/Obtížné
  • Úrodnost - určuje, kolik úrodností budou ostrovy v každém regionu vlastnit.
    • Hojnost - Starý svět, Cape Trelawney, Enbesa: 4 úrodnosti; Nový svět: 6 úrodností; Arktida: 5 úrodností (střední ostrovy) a 4 úrodnosti (malé ostrovy)
    • Střední - Starý svět, Cape Trelawney, Enbesa: 3 úrodnosti; Nový svět: 5 úrodností; Arktida: 4 úrodnosti
    • Řídká - Starý svět, Cape Trelawney, Enbesa: 2 úrodnosti; Nový svět: 4 úrodnosti; Arktida: 4 úrodnosti (střední ostrovy) a 3 úrodnosti (malé ostrovy)
  • Ložiska nerostných surovin - určuje, kolik ložisek nerostných surovin je k dispozici
    • Hojnost/Střední/Řídká
  • Typ mapy - určuje uspořádání ostrovů ve Starém světě
    • Souostroví
    • Atol
    • Ostrovní oblouk
    • Rohy
    • Sněhová vločka

Karta pro úpravu frakcí umožňuje povolit nebo zakázat několik neutrálních obchodníků a pirátů v regionech Starého a Nového světa. Pokud je obchodník nebo pirát povolen, jeden z malých ostrovů je nahrazen ostrovem, který patří konkrétní postavě. Pokud jsou zakázáni, je místo nich umístěn malý ostrov, který umožňuje hráčům a soupeřům se na něm usadit.

Generace Nového světa je navíc ovlivněna dvěma Nebeská říše (ikona) DLC Nebeská říše a Vzestup Nového světa (ikona) DLC Vzestup Nového světa. Nebeská říše nemění region jako celek, ostrovy jsou vybírány a umisťovány stejným způsobem a mají stejnou úrodnost bez ohledu na přítomnost tohoto DLC. Jedinou změnou, kterou zavádí, je přidání více zdrojů a jejich ložisek: bauxitu a hélia. Vzestup Nového světa však region rozšiřuje: je větší, než by byl s deaktivovaným DLC, a proto jsou všechny ostrovy vybírány a umisťovány odlišně. Přidává také více úrodností: byliny a orchideje a více zdrojů a jejich ložisek: bauxit, železo a minerály. Zatímco Nebeská říše ovlivňuje zdroje ostrovů, rozložení zdrojů základní hry zůstává stejné (jíl, ropa, zlato). Přidání tohoto DLC ovlivňuje pouze rozložení zdrojů DLC (bauxit, hélium, železo a minerály).

Prostředí vybrané při zahájení nové hry má největší dopad na regiony Starého a Nového světa, o něco menší dopad na Cape Trelawney a velmi malý dopad na Arktidu a Enbesu. Regiony, které vyžadují DLC, mají vždy stejný počet ostrovů bez ohledu na prostředí: Cape Trelawney má 15 ostrovů (včetně Crown Falls), Arktida má 8 běžných ostrovů a 4 náhorní ostrovy, Enbesa má 13 ostrovů (včetně Taborime). Navíc v případě Enbesy a Arktidy jsou ostrovy dostupné v těchto regionech vždy stejné - fond ostrovů má stejný počet modelů ostrovů jako počet ostrovů, které jsou v těchto regionech umístěny. Tyto ostrovy lze pouze otáčet, umisťovat na různá místa a mohou mít různou úrodnost.

 

 

 

 

 

 

Aktivita stránek


Herní úspěchy

DeadKarlos | 17. května 2021

DLC

DeadKarlos | 9. května 2021

Rozvržení budov

DeadKarlos | 10. března 2019

Potřeby

DeadKarlos | 5. února 2019

Populace

DeadKarlos | 5. února 2019

 

 

 

Discord

Copyright© DeadKarlos (26. 4. 2018) | WebDesign: DeadKarlos