Produkce - ANNO 1800

Produkce


DeadKarlos | 1. února 2019 | Návštěvnost 119

 

Produkce je hlavním zdrojem veškerého zboží, a je nezbytnou součástí hry Anno 1800. Výrobní proces vyžaduje prostor pro budovy a jejich moduly, dostatek pracovní síly a někdy i odpovídající množství zdrojů nebo úrodnost. Tento proces také snižuje zůstatek mincí o náklady na údržbu všech zúčastněných budov. Existuje mnoho produktů, které jsou vyrobeny z několika méně složitých produktů, které lze také vyrobit z ještě méně složitých produktů. Výsledkem je, že zboží a budovy, které ho vyrábějí, tvoří celé výrobní řetězce.

Výrobní proces zahrnuje dva aspekty:

  • Logistika - přeprava surovin a finálních produktů mezi ostrovy a budovami
  • Výrobní cyklus - samotný výrobní proces při výrobě zboží

Produkce dodává vaší říši stavební materiály a spotřební materiály, které splňují Potřeby vaší Populace. Můžete také obchodovat s výrobky, které vyrábíte, abyste mohli vydělávat peníze nebo zvýšit pověst u ostatních hráčů. Výrobky se rozdělují do výrobních řetězců, jejichž konečné produkty jsou obvykle cennější.

Mnoho základních výrobních budov potřebuje přístup k určité úrodnosti a ložisek.

 

 

Logistika


Zboží, které se spotřebovává a vytváří během výrobního procesu, musí být přepravováno mezi budovami a ostrovy. Mnoho budov, které vytvářejí zboží nebo efekty, musí mít doručené potřebné ingredience. Když je zboží vyrobeno, musí být také přepravováno pryč z budovy, která ho vyrobila. V rámci ostrovů je doprava zajišťována povozy jezdícími po silnicích. Mezi ostrovy je doprava zajišťována loděmi plujícími přes oceán.

 

 

Budova pro stavební dopravu


Každá výrobní budova, multifaktorána atd. má interní sklad, kde lze skladovat několik tun specifického zboží. Je rozdělen na vstupní sklad a výstupní sklad, oba s různou kapacitou pro různé zboží. Pro budovu, která zpracovává zboží, musí být ve vstupním skladu přítomna alespoň jedna tuna každého požadovaného zboží, aby se zahájil výrobní cyklus. Po dokončení cyklu se do výstupního skladu přidá jedna tuna produktu. Výroba se zastaví, pokud je vstupní sklad jednoho ze zboží prázdný nebo pokud je výstupní sklad plný. Proto je pro zajištění nepřetržité výroby nutné správně fungovat přeprava zboží.

Zboží lze přepravovat na vozíkech po silniční síti. Všechny budovy zapojené do jakéhokoli výrobního cyklu mají k dispozici alespoň jeden vozík. Vozíky mohou provádět tři akce:

  • Doručit výstup budovy do další budovy v řetězci
  • Doručit výstup do skladu nebo obchodní stanice
  • Nabrat suroviny, které budova potřebuje, ze skladu nebo obchodní stanice

Cesta každého vozíku sleduje stejné obecné kroky:

  1. Opuštění budovy, ke které vozík patří. Když budova potřebuje načíst zdroje nebo dodat svou produkci, vozík okamžitě budovu opouští. V závislosti na účelu vozíku může odjet buď prázdný, nebo s nákladem, který jeho budova produkuje.
  2. Přesun z budovy vozíku do skladu nebo jiné budovy. Cíl vozíku se obvykle musí nacházet v dosahu ulice budovy. Vozík jede směrem k cíli a vybírá si silnice, které tvoří nejkratší vzdálenost. Vozíky volí vydlážděné cesty před nezpevněnými cestami, pokud je vzdálenost stejná – vozíky jedou rychleji po zpevněných ulicích než po nezpevněných cestách. Když je vybrána budova, trasy jejích vozíků jsou označeny žlutými čarami na vrcholu silnic.
    • Volitelné: čekání ve frontě ve skladu nebo na obchodní stanici. Sklady a obchodní stanice mají omezený počet nakládacích ramp. Každý vozík během procesu vykládky/nakládky zabírá jednu nakládací rampu. Dokud jsou všechny nakládací rampy obsazené, všechny vozíky přijíždějící do skladu nebo na obchodní stanici vytvoří frontu a čekají na uvolnění nakládacích ramp.
  3. Vykládka/nakládka zboží v cíli. Po dosažení cíle (a s volnou nakládací rampou v případě skladů a obchodních stanic) zahájí vozík proces vykládky/nakládky, který trvá 20 sekund v případě koňských povozů nebo 2 sekundy v případě nákladních automobilů, bez ohledu na množství přepravovaného zboží. Pokud je cílem jiná produkční budova, může vozík vyložit svůj náklad pouze do vstupního skladu této budovy. Pokud je cílem sklad nebo obchodní stanice, může vozík vyložit svůj náklad a/nebo naložit zboží, které budova vozíku vyžaduje.
  4. Přesun z cíle zpět do budovy vozíku.
    • Volitelné: Vyložení nasbíraných surovin do vstupního skladu budovy. Samozřejmě k tomu dochází pouze v případě, že vozík předtím nasbíral nějaké zboží ve skladu nebo obchodní stanici.

 

Počet vozíků

Budovy mohou získat další vozíky, když se jejich produktivita zvýší nad další prahovou hodnotu. Prahové hodnoty se nacházejí při každém 100% zvýšení produktivity. Například budova se 100% produktivitou má 1 vozík, ale jakmile produktivita dosáhne 101 %, dostane další vozík a celkem má 2 vozíky. Při 200% produktivitě má budova stále 2 vozíky. Jakmile produktivita dosáhne 201 % nebo více, dostane další vozík a celkem má 3 vozíky.

 

Typy vozíků

Budovy mohou mít dva typy vozíků: koňské povozy nebo nákladní vozy. Koňské povozy jsou výchozím typem a vykládkou/nakládkou zboží v cíli stráví 20 sekund. Pokud je budova elektrifikovaná, všechny její vozíky se promění v nákladní vozy. Nákladním vozům trvá vykládka/nakládka zboží pouze 2 sekundy. Navíc mají nákladní vozy vyšší rychlost pohybu po silnicích než koňské povozy. Oba typy vozíků unesou najednou až 10 tun zboží.

 

Doprava na ostrovy

Zboží vyrobené na jednom ostrově je často potřeba i na jiných ostrovech, obvykle jako vstup pro další výrobní kroky nebo pro obyvatelstvo. Přesun zboží mezi ostrovy musí zajišťovat lodě. Zatímco doprava v rámci jednoho ostrova je vždy plně automatizovaná a obsluhují ji povozy, lodě musí hráč používat ručně. Lodě lze také automatizovat vybudováním obchodních tras.

 

 

Výrobní cyklus


Výrobní cyklus je doba, kdy budovy zpracovávají vstupní zboží a produkují nové zboží nebo efekty. Každý cyklus má specifickou délku trvání, která se odráží v produktivitě budovy, jež závisí na typu budovy a různých efektech, které mohou mít na budovu vliv. Na začátku každého cyklu se ze vstupního skladu budovy spotřebuje přesně jedna tuna každého vstupního zboží a výrobní proces pokračuje. Průběh aktuálního cyklu je indikován kruhem kolem hodnoty produktivity v centrální části nabídky budovy. Na konci každého cyklu se vyrobí přesně jedna tuna produktu a přidá se do výstupního skladu budovy.

Výrobní cyklus lze zastavit nebo nelze spustit nový cyklus, když nastane jedna z následujících věcí:

  • Stavbu hráč ručně pozastaví.
  • Vstupní sklad je prázdný (pokud budova vyžaduje vstupní zboží) – aktuálně probíhající cyklus lze dokončit, ale nový cyklus nelze spustit.
  • Výstupní sklad je plný a nelze jej vyprázdnit – buď jsou všechny vozíky budov aktuálně obsazené, nebo je plný sklad ostrova pro výstupní zboží.
  • Ostrov nemá dostatečnou pracovní sílu.
  • Budova je ovlivněna městskými incidenty: výbuchy, požáry nebo nepokoji.
  • Jeden ze speciálních požadavků budovy (pokud je to relevantní) není splněn: žádná odpovídající úrodnost, žádný volný prostor v okruhu (nebo ještě není vysazen dostatek stromů), žádná elektřina, žádné vytápění.

Bez ohledu na to, jak byl cyklus zastaven, kdykoli příčina zastavení pomine, budova okamžitě začne znovu vyrábět a pokračuje ve výrobě od stejného místa, kde byla zastavena.

 

 

Produktivita


Typ budovy a její produktivita určují dobu zpracování a celkovou rychlost výroby. Základní doba zpracování se může u každé budovy lišit, u většiny budov se zobrazuje v nabídce výstavby a odpovídá produktivitě budovy 100 % (v případě budov vyžadujících elektřinu odpovídá 200 %). Čím vyšší je produktivita, tím kratší je výrobní cyklus a tím se zvyšuje rychlost výroby. To znamená, že v určitém časovém období se vygeneruje více výstupu, ale také je zapotřebí více vstupů. Aktuální produktivitu budovy lze zkontrolovat v nabídce budovy nebo v nabídce statistik.

Produktivitu lze ovlivnit několika faktory:

  • Nedostatek pracovní síly – pracovní síla je nezbytná pro udržení provozu výrobních budov, jakýkoli nedostatek pracovní síly snižuje produktivitu.
  • Nedostatek polí nebo volného prostoru v okruhu – produktivita klesá úměrně k množství chybějících polí/prostoru.
  • Procesní podmínky – úprava pracovních podmínek prodlužuje nebo zkracuje směny pracovníků, čímž zvyšuje nebo snižuje produktivitu. Ovlivňuje to však také spokojenost obyvatelstva a pravděpodobnost incidentů.
  • Předměty používané v odborech nebo v kancelářích kapitanátu – předměty mohou drasticky změnit produkci. Některé předměty jednoduše zvyšují produktivitu, jiné snižují potřebu údržby nebo pracovní síly, ale některé mohou dokonce změnit vstupy a výstupy továren.
  • Elektřina – zvyšuje produktivitu o 100 %. Některé pokročilé továrny potřebují elektřinu k tomu, aby vůbec začaly fungovat.
  • Pravidla paláce, místního oddělení nebo haciendy – některé úřady a pravidla mohou změnit produktivitu konkrétních budov.
  • Propaganda v novinách – specifické propagandistické články mohou zvýšit produktivitu.
  • Zavlažování – v Enbese může zavlažování zvýšit produktivitu živočišných farem. Pro enbesanské zemědělské farmy je zavlažování naprosto nezbytné k produkci čehokoli.

 

 

Míra výroby


Míra výroby definuje, kolik tun zboží se spotřebovává a vyrábí se během období, nejčastěji používanou jednotkou výroby je tuny za minutu (t/min). Lze jej snadno vypočítat z doby a produktivity zpracování základny. Zatímco hra neukazuje míry produkce pro jednotlivé budovy, karta výroby statistického nabídky zobrazuje kombinované míry produkce pro všechny budovy jednoho typu umístěného na vybraných ostrovech. Sazby naznačují, že jsou zaoblené a zobrazeny s přesností 1 tuny za minutu.

 

 

Monitorování výroby


Výroba může zahrnovat mnoho kroků a mnoho budov a pokud není správně nastavena, může v každém kroku trpět různými problémy. Čím více ostrovů a čím více budov hráč má, tím obtížnější může být sledování výrobního procesu. Naštěstí hra obsahuje výkonný nástroj, nabídku statistik, která může pomoci i v případě nejpokročilejších uložených her.

Hlavním využitím záložky Produkce ve statistické nabídce je nastolení rovnováhy mezi produkcí a spotřebou zboží. Zelené a modré pruhy ve střední části nabídky jsou nejpřesnějším ukazatelem toho, zda se jedná o nedostatečnou nebo nadprodukci, nebo zda je dokonale vyvážená. Grafy produkce v čase pomáhají zajistit, aby tempo produkce zůstalo stabilní a aby produkce netrpěla žádnými většími problémy. Záložka Produkce také obsahuje seznam budov produkujících jednotlivé zboží, umožňuje lokalizovat zničené nebo pozastavené budovy a také ty, které se potýkají s různými problémy – obvykle se projevují sníženou nebo kolísavou produktivitou.

Záložka Skladování pomáhá především s rozpoznáním problémů se zásobami konkrétního zboží a s dopravou po obchodních cestách. Sloupce aktuálního skladování a trendu uprostřed a záložka Zásoby v čase umožňují sledovat skladování zboží a všimnout si případných nedostatků, které mohou být způsobeny problémy s výrobou nebo dopravou. Záložky obchodních tras a pasivního obchodu obsahují informace o zboží přidaném a odebraném ze skladu ostrova těmito cestami. Množství zboží a doba uplynulá od předchozích zásilek umožňují odhadnout průměrné změny skladování způsobené těmito zásilkami. Kombinace těchto informací se spotřebou a mírou výroby ze záložky produkce usnadňuje zjištění, zda je příčinou potenciálních problémů výroba nebo logistika mezi ostrovy.

Záložka finance může být alternativou k seznamům výrobních budov na záložce produkce. Protože záložka finance obsahuje všechny zdroje příjmů a výdajů, zahrnuje nejen budovy, které produkují zboží, ale i další typy budov relevantní pro výrobu, jako je infrastruktura nebo administrativní budovy. Umožňuje lokalizovat a zkontrolovat stav všech těchto budov. Dalším využitím je zjištění, která úroveň populace na kterém ostrově trpí nedostatečným zásobováním. Zásobování obyvatelstva zbožím obvykle zvyšuje příjem, takže jakákoli ztráta nebo kolísání příjmů od obyvatel může naznačovat problémy s uspokojováním potřeb, které mohou souviset s problémy s výrobním procesem.

Karta populace může sloužit podobnému účelu jako karta finance, pokud jde o uspokojování potřeb. Změny ve sloupci aktuální populace nebo na kartě obyvatel v čase mohou naznačovat nedostatečné uspokojování základních potřeb. Zaznamenání, které úrovně populace jsou ovlivněny, umožňuje zúžit problémy s produkcí na malý rozsah zboží.

Karta předmětů nemusí nutně pomáhat s monitorováním produkce, ale může poskytnout informace o předmětech, které lze použít ke zlepšení a změně výrobního procesu. Existuje mnoho předmětů, které mohou ovlivnit mnoho budov, které produkují a spotřebovávají zboží, od zvýšení produktivity výrobních budov až po snížení spotřeby zboží obyvatelstvem. Karta umístění předmětů může ukázat, kde se nachází každý předmět, který hráč vlastní, zatímco karta zdrojů předmětů ukazuje, jak lze předměty získat – obě karty pomáhají s hledáním předmětů, které mohou vylepšit ostrovy hráče, včetně výrobního procesu.

 

 

 

 

Aktivita stránek


Herní úspěchy

DeadKarlos | 17. května 2021

DLC

DeadKarlos | 9. května 2021

Rozvržení budov

DeadKarlos | 10. března 2019

Potřeby

DeadKarlos | 5. února 2019

Populace

DeadKarlos | 5. února 2019

 

 

 

Discord

Copyright© DeadKarlos (26. 4. 2018) | WebDesign: DeadKarlos