Anno 1800 obsahuje mnoho různých postav, které lze rozdělit do čtyř různých skupin. První skupinu tvoří protivníci, kteří mají na starosti jiné společnosti a soupeří s vámi o ostrovy a jejich zdroje. Mohou se stát vašimi nepřáteli, obchodními partnery nebo spojenci.
Druhou skupinu tvoří neutrální obchodníci, kteří vlastní jeden malý ostrov, neexpandují na další ostrovy a nekonkurují s hráčem. Místo toho obchodují se všemi hráči a jejich diplomatický status nelze změnit.
Třetí skupinu tvoří piráti, každý z nich vlastní malý, silně bráněný ostrov, neexpandují. Jsou nepřátelští a vysílají lodě, které mohou útočit na všechny lodě a ostrovy hráčů. Zapojují se však do diplomacie a lze s nimi přemlouvat, takže se potenciálně mohou stát vašimi cennými obchodními partnery.
Poslední skupinu tvoří všechny ostatní postavy, které nevlastní žádné ostrovy, nejsou součástí diplomatického systému. Mohou hrát roli v kampani, scénářích nebo různých dějových liniích a úkolech, nebo jejich hlavním účelem je pomáhat hráči a informovat ho o důležitých událostech.
Pro více informací navštivte stránky: Protivníci
Protivníci, známí také jako AI soupeři, AI konkurenti nebo expandující postavy, jsou postavy, které přímo soupeří s hráči. Mají na starosti své vlastní společnosti a nárokují si ostrovy, staví města, staví a ovládají lodě a prozkoumávají svět. Soutěží s hráči o ostrovy, budují prostor a zdroje. Hru mohou vyhrát zničením hráčových lodí a dobytím všech hráčových ostrovů, nebo splněním specifických vítězných podmínek, které si hráči vyberou.
Mohou se stát vašimi nepřáteli, obchodními partnery nebo spojenci, v závislosti na vašich akcích a diplomatických vztazích s nimi. Při vytváření nové hry si můžete vybrat 0 až 3 soupeře, kteří s vámi budou během hry soupeřit. Každý AI soupeř má přiřazenou úroveň obtížnosti: lehká, střední nebo těžká, která zhruba naznačuje, jak obtížné je ho porazit nebo se s ním spřátelit. Mají také své vlastní osobnosti a preference, takže s některými z nich se vám bude zdát méně či více obtížné žít, v závislosti na vašem herním stylu.
Dr. Hugo Mercier (
Anarchista)
Pro více informací navštivte stránky: Neutrální obchodníci
Neutrální obchodníci jsou postavy, jejichž hlavní rolí je obchodování a plnění úkolů. Nekonkurují s hráčem, neexpandují na jiné ostrovy. Vždy mají s vámi a vašimi konkurenty pozitivní vztahy a to se nedá vůbec změnit, protože se nezabývají diplomacií. Každý obchodník vlastní jeden malý ostrov v jednom z regionů, kde můžete nakupovat a prodávat zboží, předměty a v případě některých obchodníků i lodě. Každý obchodník může mít k dispozici různé obchodní možnosti. Někteří obchodníci pravidelně vysílají lodě, které také zastavují na vašich ostrovech a mohou s vámi obchodovat prostřednictvím pasivního obchodování. Při vytváření nové sandboxové hry lze některé obchodníky ve Starém a Novém světě deaktivovat.
Další podrobnosti o každém obchodníkovi naleznete na jeho jednotlivých stránkách:
Eli Bleakworth - lze deaktivovat.
Madame Kahina - lze deaktivovat.
Isabel Sarmento - lze deaktivovat.
Old Nate (
Potopené poklady) (
Průchod)
Pro více informací navštivte stránky: Piráti
Piráti jsou postavy, které jsou obecně nepřátelské k ostatním postavám a potulují se po regionu, ve kterém se nacházejí, se svými válečnými loděmi. Neexpandují, každý z nich vlastní malý ostrov, bráněný několika děly. Jejich lodě jsou speciální pirátské verze běžných lodí, hlídkují ve vodách svého regionu a útočí na všechny nepřátelské lodě v jejich blízkosti.
Taky piráti se věnují diplomacii a lze se s nimi spřátelit uzavřením mírových, obchodních nebo dokonce spojeneckých dohod. Jakmile jsou alespoň mírumilovní, mohou vám nabídnout i úkoly. Mohou být cennými obchodními partnery a pokud s nimi máte obchodní dohodu, fungují podobně jako neutrální obchodníci. Nakupují a prodávají zboží, předměty a lodě. Lodě, které nabízejí k prodeji, jsou pirátské lodě nebo jiné speciální lodě, které lze získat pouze od pirátů nebo prostřednictvím specifických legendárních předmětů.
Piráty lze deaktivovat nebo aktivovat a jejich obtížnost lze nastavit na normální nebo těžkou. Zvýšená obtížnost způsobuje, že se piráti stávají vážnější hrozbou, pokud s nimi válčíte. Piráty lze porazit útokem na jejich ostrov, což je na nějakou dobu zbaví. Po chvíli se však mohou vrátit a znovu se usadit na svém ostrově, pokud se jejich lodě nepotopí.
Další podrobnosti o každém pirátovi naleznete na jeho jednotlivých stránkách:
Existují i další postavy, které nepatří do žádné konkrétní kategorie a nemají přímý vliv na hratelnost. Mohou se objevit výhradně v kampani (jako Edvard Goode) nebo scénářích (jako Yaosca Rodriguez), případně v různých herních režimech v různých dějových liniích a úkolech (jako Biniam). Některé postavy jsou vázány na specifické herní mechaniky a informují hráče o různých herních funkcích nebo o svém postupu (jako návštěvník informující o aktivitě veřejných kotvišť a speciálních návštěvnících přijíždějících na vaše ostrovy).
Pro více informací o každé postavě se podívejte na její jednotlivé stránky:
| Postavy |
|---|
|
|