Protivníci, známí také jako AI soupeři (dříve NPC, nehratelné postavy, počítačové postavy), AI protivníci nebo expandující postavy, jsou jednou ze skupin postav v Anno 1800. Mají na starosti své vlastní společnosti a přímo soupeří s hráči o ostrovy, jejich prostor, plodnost a zdroje. Nárokují si ostrovy, staví města, staví a ovládají lodě a prozkoumávají svět. Zapojují se do diplomacie a mohou se stát vašimi nepřáteli, obchodními partnery nebo spojenci, a pokud jsou alespoň mírumilovní, nabízejí také úkoly.
Hru mohou vyhrát zničením hráčových lodí a dobytím všech hráčových ostrovů, nebo splněním specifických vítězných podmínek vybraných při tvorbě hry. Každý soutěžící má přiřazenou úroveň obtížnosti: lehká, střední nebo těžká, která zhruba naznačuje, jak obtížné je ho porazit nebo se s ním spřátelit. Mají také své vlastní osobnosti a preference, takže s některými z nich se vám bude zdát méně či více obtížné žít, v závislosti na vašem herním stylu.
Ve hře je k dispozici několik protivníků. Každý z nich je na mapě znázorněn svou vlastní jedinečnou barvou, obvykle tou svou oblíbenou, pokud již není obsazená. Při vytváření nové hry lze vybrat maximálně 3 z těchto postav. Více informací o každém protivníků, včetně jeho minulosti, osobnosti, preferencí atd., naleznete na jeho jednotlivých stránkách.
Normální konkurenti jsou obecně přátelští, rádi podepisují obchodní a spojenecké dohody, je těžké je rozzlobit. Jejich vojenská flotila je malá, lze je poměrně snadno porazit. Vždy si vyžádají povolení k nárokování dalších ostrovů, takže je velmi snadné zastavit jejich již tak pomalou expanzi.
Pokročilý konkurenti se mohou stát vašimi přáteli, pokud je nezlobíte a čas od času vynaložíte určité úsilí na zlepšení vašich diplomatických vztahů s nimi. Mohou se však poměrně rychle rozšiřovat a mohou být nebezpečnými protivníky.
Dr. Hugo Mercier (
Anarchista)
Expertní konkurenti se přátelí pouze s těmi, kteří s nimi neustále udržují správné vztahy a jednají podle svých představ, přičemž se vyhýbají činům, které nemají rádi. Jejich expanze je velmi rychlá, jejich vojenská flotila je velká a jsou impozantními protivníky.
Zpočátku každý soupeř začíná buď s
Malou obchodní stanicí na ostrově, nebo s
vlajkovou lodí, nebo s obojím. Pokud má pouze loď, první věc, kterou udělá, je nalezení a usazení se na startovním ostrově. Jakmile vlastní ostrov, začne stavět budovy, počínaje tržištěm, farmářskými rezidencemi atd. Jejich umístění budov závisí na rozložení ostrova, ale také na individuálním stylu postavy. Každá postava rozvíjí svou společnost určitým tempem, které je většinou určeno její obtížností - snadní soupeři jsou velmi pomalí, zatímco těžcí soupeři jsou rychlí.
Jakmile soupeř potřebuje více prostoru, přístup k jiné plodnosti nebo zdroji, pokusí se osídlit další ostrov, který by vyhovoval jeho potřebám. Soupeři jsou obvykle schopni osídlit další ostrov během první hodiny hry, obvykle když potřebují chmel plodnosti pro pivo pro dělníky. Snadní soupeři se vždy zeptají, než si nárokují další ostrov, zeptají se na konkrétní ostrov, na který mají zálusk. Použití tlačítka Přejít na lokaci v jejich žádosti umožňuje ověřit, o který ostrov se jedná. Pokud je odmítnuta, neosídlí jej a vaše reputace u nich se sníží. Pokud je žádost přijata, okamžitě na ostrově postaví obchodní stanici a vaše reputace se zvýší. Střední nebo těžcí soupeři se vás nikdy neptají na povolení a kdykoli se jim zachce, zaberou si další ostrovy.
Jakmile protivník dostatečně pokročil, může se rozšířit do dalších regionů. Snadní soupeři by si měli na hráče vždy počkat, než si budou moci v nových regionech obsadit ostrovy. Střední a těžcí soupeři se však rozšíří vlastním tempem, bez ohledu na hráčův postup (jedinou výjimkou je Arktida).
V kampani pro jednoho hráče a v sandboxových režimech se expanze soupeře do dalších regionů odemkne v určitých okamžicích:
Protivníci, zejména ti na střední nebo těžké úrovni, mohou občas koupit podíly na ostrovech patřících hráči nebo jiným soupeřům. Nakonec se mohou pokusit o převzetí ostrova tak, že koupí všechny jeho podíly a poté zaplatí za samotné převzetí. Obecně však upřednostňují získání podílů na vlastních ostrovech. Nákup podílů na ostrovech protivníků obvykle snižuje vaši reputaci u nich, převzetí jejich ostrovů ji drasticky snižuje.
Pro více informací navštivte stránky: Diplomacie
Protivníci se zapojují do diplomacie – mohou se stát nepřáteli, obchodními partnery nebo spojenci. Pokud jsou alespoň mírumilovní, mohou nabízet úkoly. Reputaci u nich lze zvýšit darováním peněz, lichocením jim, plněním jejich úkolů, obchodováním s nimi. Každá postava má také své vlastní preference, věci, které má ráda a nerada, a některé specifické akce mohou vaši reputaci u nich zvýšit nebo snížit. K podpisu dohod s nimi je vyžadována dostatečně vysoká reputace, i když někdy může vaše vojenské hodnocení vyšší než hodnocení soupeře pomoci dohodnout se o diplomatických vztazích i s mírně nižší reputací.
Pro více informací navštivte stránky: Obchodování
Všichni protivníci se mohou stát vašimi obchodními partnery, i když obvykle nespolehliví. Na svých obchodních místech mohou nabízet a poptávat různé zboží v závislosti na jejich vlastním postupu. Jejich nabídky a požadavky se mohou poměrně často měnit, nemají stabilní obchodní preference jako neutrální obchodníci nebo piráti. Občas však vysílají své lodě na vaše vlastní ostrovy a budou s vámi obchodovat na základě toho, co nastavíte pro pasivní obchod. Nemohou kupovat ani prodávat předměty ani lodě (obchodovat s předměty může pouze Dr. Hugo Mercier).
Pokud je reputace u protivníků nízká, mohou vám vyhlásit válku, a udělají to i v případě, že jste ve válce s jejich spojencem. Válku můžete svým konkurentům vyhlásit i sami prostřednictvím menu diplomacie. Během války mohou vaši nepřátelští protivníci útočit na vaše lodě, obchodní i vojenské, a mohou také útočit na vaše ostrovy ve snaze ochromit vaši ekonomiku nebo je ovládnout. Totéž můžete samozřejmě udělat i proti nim. Hráče/protivník je možné eliminovat obsazením všech jeho ostrovů a zničením všech jeho lodí.
| Postavy |
|---|
|
|