"Propojuje budovy a umožňuje přepravu zboží."
Cesty (Roads) hrají ve hře klíčovou roli v každé hře Anno. Spojují všechny budovy a slouží několika účelům:
Všechna obydlí farmářů a malá skladiště musí být připojeny k malé obchodní stanici. Výrobní budovy nepotřebují přístup k malé obchodní stanici, pokud jsou připojeny ke malému skladišti - a však toto malé skladiště musí být připojené k malé obchodní stanici.
Aby budova správně fungovala, musí být propojena s obchodní stanicí. Cestovní spojení mezi budovou a obchodní stanicí však může být přerušeno skladem, aniž by se budova od obchodní stanice oddělila. Skladiště tak mohou sloužit jako spojovací uzly mezi obchodní stanicí a ostatními budovami na ostrově hráče. To umožňuje vybudovat komplexní cestovní síť propojenou skladištěm, aniž by bylo nutné budovy přímo propojovat s obchodní stanicí.
Mnoho budov ve hře má určitý dosah, který obvykle závisí na silničním spojení mezi budovou a jejím cílem. Například tržiště uspokojují potřebu obyvatelstva po trhu pouze v omezeném dosahu, určeném nejkratší vzdáleností mezi obydlím a tržištěm. Pokud je vzdálenost větší než určitá hodnota, je potřeba bydliště uspokojena pouze částečně, nebo pokud je vzdálenost opravdu velká, nemusí být uspokojena vůbec. Budovy, jako jsou výrobní budovy, mají také určitý dosah, který určuje, jak daleko se jejich vozíky mohou pohybovat, aby nabraly a doručily zdroje od a do skladů a do jiných výrobních budov. Pokud má budova omezený dosah, ať už je její funkce jakákoli, po výběru této budovy bude její dosah označen zeleným nebo modrým zvýrazněním cest (pokud je budova v režimu plánu).
Existují tři hlavní typy cest: prašné cesty, vydlážděné cesty a přístavní cesty podél nábřeží. V
DLC Semínka změny existují také dvě odlišné typy cest: chodník haciendy a cesta haciendy.
Propojuje budovy a umožňuje přepravu zboží.
Prašná cesta (Dirt Road) je prvním a nejzákladnějším typem cesta, která je dostupná od začátku hry. Stojí 2,5
za políčko, konečná cena při pokládání cest se zaokrouhluje nahoru, například 1 políčko stojí 3
, 2 políčka stojí 5
. Prašné cesty poskytují základní spojení mezi budovami, přičemž budovy mají nejkratší dosah oproti vydlážděným cestám a jednotky mají výchozí rychlost.

Propojuje budovy a umožňuje přepravu zboží.
Vydlážděná cesta (Paved Street) je pokročilejší typ cest ve srovnání s prašnou cestou. Poprvé se odemkne po dosažení 1 dělníka ve Starém světě. Je také k dispozici v Novém světě po dosažení 1 Obrera. V Arktidě nejsou žádné vydlážděné cesty. Vydlážděná cesta poskytují vylepšené spojení mezi budovami, přičemž budovy mají o 50 % větší dosah než prašné cesty a jednotky mají ve srovnání s prašnými cestami vyšší rychlost.
Vydlážděné cesty stojí 12,5
a 0,25 tuny
cihel na dlaždici (
vepřovice v případě dlážděné ulice v Enbese). Konečná cena cesty se zaokrouhluje nahoru, například 1 dlaždice stojí 13
a 1 tunu
cihel, 4 dlaždice stojí 50
a 1 tunu
cihel. Aby se plně využila každá tuna
cihel, je nejlepší položit najednou pouze takový počet dlaždic, který je násobkem čísla 4.
Při pokládání vydlážděných cest na prašné cesty se cena rovná rozdílu mezi cenou vydlážděnou cestou a cenou prašných cest. Vylepšení 1 vydlaždice prašnou cestu na vydlážděnou cestu stojí 10
a 0,25 tuny
cihel.
Vydlážděná cesta umožňuje rychlejší přepravování zboží.

Propojuje budovy a umožňuje přepravu zboží.
Cesta (Road) je prvním a nejzákladnějším typem cesta, která se nachází na Arktidě. Stojí 2,5
za políčko, konečná cena při pokládání cest se zaokrouhluje nahoru, například 1 políčko stojí 3
, 2 políčka stojí 5
. Prašné cesty poskytují základní spojení mezi budovami, přičemž budovy mají nejkratší dosah oproti vydlážděným cestám a jednotky mají výchozí rychlost.
Cesta spojuje budovy a umožňuje přepravovat zboží.

Propojuje budovy a umožňuje přepravu zboží.
Pouštní cesta (Desert Road) je prvním a nejzákladnějším typem cesta, která se nachází na Enbesa. Stojí 3
za políčko, konečná cena při pokládání cest se zaokrouhluje nahoru, například 1 políčko stojí 3
, 2 políčka stojí 5
. Prašné cesty poskytují základní spojení mezi budovami, přičemž budovy mají nejkratší dosah oproti vydlážděným cestám a jednotky mají výchozí rychlost.
Cesta spojuje budovy a umožňuje přepravovat zboží.

Propojuje budovy a umožňuje přepravu zboží.
Dlážděná ulice (Paved Street) je pokročilejší typ cest ve srovnání s prašnou cestou. Poprvé se odemkne po dosažení 1 Stařešina na Enbase. Dlážděné ulice poskytují vylepšené spojení mezi budovami, přičemž budovy mají o 50 % větší dosah než prašné cesty a jednotky mají ve srovnání s prašnými cestami vyšší rychlost.
Dlážděné ulice stojí 12,5
a 0,25 tuny
cihel na dlaždici (
vepřovice v případě dlážděné ulice v Enbese). Konečná cena cesta se zaokrouhluje nahoru, například 1 dlaždice stojí 13
a 1 tunu
cihel, 4 dlaždice stojí 50
a 1 tunu
cihel. Aby se plně využila každá tuna
cihel, je nejlepší položit najednou pouze takový počet dlaždic, který je násobkem čísla 4.
Při pokládání dlážděných cest na prašné cesty se cena rovná rozdílu mezi cenou dlážděnou cestou a cenou prašných cest. Vylepšení 1 dlaždice prašnou cestu na dlážděnou cestu stojí 10
a 0,25 tuny
cihel.
Cesta spojuje budovy a umožňuje přepravovat zboží.

Přístavní cesta na nábřeží lze postavit ve Starém i Novém světě při pokusu o umístění prašných cest nebo vydlážděných cest v přístavní oblasti ostrova. Ulice na nábřeží fungují jako přístavní verze prašných cest, spojují budovy umístěné v přístavní oblasti se zbytkem ostrova. Přístavní cesta na nábřeží stojí 20
za políčko.

Chodník haciendy a cesta haciendy (Hacienda Paving and Pathway) jsou dva typy cest dostupné v
DLC Semínka změny. Obě mají stejné vlastnosti jako vydlážděné cesty, například zlepšují spojení mezi budovami, s výjimkou toho, že netvoří mosty přes řeky a netvoří přejezdy s železnicí. Jejich cena je 50
za políčko.
Jsou postaveny jako moduly haciendy, které lze vybrat z nabídky modulů haciendy, a musí být s haciendou propojeny. Na rozdíl od jiných cest jich můžete na ostrově postavit pouze omezený počet: 999 políček. Limit není pro každou cestu samostatný, umístění políčka jedné cesta snižuje dostupný počet políček druhé cesty.

Chcete-li umístit cesty, vyberte ji nejprve v nabídce výstavby, použijte kontextovou nabídku pravým tlačítkem myši nebo použijte zkratku: S pro prašnou cestu a Shift+S pro vydlážděnou cestu. Poté klikněte na dlaždici, kde chcete, aby cesta začínala, a poté klikněte na dlaždici, kde by měla cesta končit. Pokud počáteční a koncová dlaždice nejsou v jedné linii, cesta bude postavena tak, aby vzdálenost mezi oběma body byla co nejkratší a rohy budou umístěny tam, kde je to potřeba. Pokud cestu neblokují žádné objekty, cesta bude tvořit dvě strany obdélníku. Kliknutím na , nebo můžete změnit, na kterých stranách obdélníku bude cesta umístěna. Pokud při umisťování silnic kliknete dvakrát na stejnou dlaždici, můžete postavit pouze jednu dlaždici cesta.
Pro rychlé umisťování dlouhých a složitých silnic je možné při jejich umisťování podržet klávesu Shift. S podržením klávesy Shift klikněte na počáteční bod a poté na dlaždici, kde chcete, aby cesta změnila směr. Tato koncová dlaždice se stane počáteční dlaždicí pro další segment, další dlaždice, na kterou kliknete, bude místem, kde skončí druhá část cesta. Pokračujte v klikání na další dlaždice a zároveň držte klávesu Shift, abyste naplánovali dlouhou silnici. V tomto režimu můžete stavět opravdu dlouhé cesta v libovolném uspořádání. Jakmile naplánujete celou silnici, přestaňte držet klávesu Shift a kliknutím levým tlačítkem myši potvrďte umístění cesta. Tento způsob umisťování silnic je obzvláště užitečný v případě zpevněných ulic, tento režim zajišťuje, že každou tunu cihel spotřebujete co nejefektivněji. Při stavbě silnic pomocí klávesy Shift můžete kliknutím pravým tlačítkem myši a zároveň s stisknutou klávesou Shift zrušit plánování cesta a zbavit se již naplánovaných silnic. Pokud kliknete pravým tlačítkem myši bez stisknutí klávesy Shift, zrušíte pouze poslední úsek plánované cesta.
Mosty se postaví automaticky, když umístíte cestu přes řeku. Pro stavbu mostu by měla být počáteční dlaždice vaší silnice na jedné straně řeky a koncová dlaždice na druhé straně řeky. Hra se pokusí vybudovat silnici s mostem na co nejkratší vzdálenosti mezi těmito dvěma dlaždicemi. Ve vzácných situacích se může ukázat, že silnici a most nelze umístit tak, jak jste očekávali. V takovém případě klikněte pravým tlačítkem myši pro zrušení plánování silnice a zkuste to znovu, změňte počáteční a koncovou dlaždici a pokuste se postavit most na mírně odlišném místě nebo ve jiném směru. Dva mosty nemohou být přímo vedle sebe, mezi mosty, které vedou stejným směrem, musí být alespoň jedna dlaždice široká mezera.

Mosty stojí další zdroje kromě běžných nákladů na silnici, cena mostu je nezávislá na jeho délce.
Cesty mohou také křížit železnici bez jakéhokoli dopadu na pohyb vlaků nebo na spojení mezi budovami. Cesty postavené přes koleje nestojí žádné dodatečné zdroje. Kolejnice lze křížit nejen po jedné cestě široké jedno políčko, ale i po cestách širokých dvě políčka. Železnice musí být široká pouze jedno nebo dvě políčka, aby cesty mohly křížit koleje.

Všechny budovy [Zobrazit] |